Jednym z wczorajszych założeń jest ustalenie odbiorcy gry i tym samym tworzenie gry pod niego. W pewnym sensie oznacza to zmianę trybu pracy z:
problem -> duskusja -> nasz preferencje -> kompromis
na:
problem -> dyskusja -> preferencję odbiorcy -> efekt
Zmiana o tyle zasadnicza, że w założeniu ma doprowadzić do bardziej "dojrzałego" tworzenia gry i w efekcie wpłynąć na siłę odbioru jej przez innych.
Problem jaki pojawia się tutaj, to ustalenie owego odbiorcy ;) Ja wstępnie w czoraj mówiłem o potencjalnych graczach rpg, którzy nimi dopiero będą. Czyli najogólniej są to obecni gracze komputerowi.
Co takich ludzi może imho przyciągnąć do rpg i jest wobec tego potrzebne grze: - wstęp co to jest rpg :P - gamistyczna mechanika (nastawienie na optymilizacje postaci itp.). Staramy się jednak unikać tworzenia olbrzymich list ekwipunku cech itp. Szukamy złotego środka. - reklamowanie gry na portalach rpgwobec tego nie ma sensu. To troche jak mówienie do osób, które i tak zajrzą do systemu w momencie jego wydania. Warto pomyśleć o jakimś patronacie/dziale na portalu poświęconym grom komputerowym/konsolowym. - gra pozasesyjna. Warto pomyśleć o takim opracowaniu walki by było możliwe i fajne używanie jej od tak saobie jako gry planszowej itp. Daje to możliwość grania turniejowego itp. Graczy komputerowych mogą przyciągnąć np. eventy w stylu dnd czy warhammera bitewnego, gdzie twórcy organizują gre wedle jakiejś przygody, czy konkretnego starcia, których efekty wpływają na świat np. w efekcie informacji na stronie. - ułatwienia prowadzenia i przygotowywania sesji (nie, nie wiem narazie jak to zrobić :P). Jednym z mankamentów rpg jest duży czas przygotowania mg, można pomyśleć jak to zmienić.
Inne pomysły?
|
Owszem. Możecie troche celować pod jakieś preferencję odbiorcy ale lepiej sprawdzi się jak dacie to co sami chcielibyście widzieć w tej grze. Trudno mi powiedzieć jak jest w przypadku RPG ale na przykład filmy robione specjalnie pod publikę to typowa sieczka z Hollywoodu nie grzesząca popularnością. Niestety musi być pewien element ryzyka żeby wyszło z jajem.
Ekwipunek to jest chyba często zaglądany rozdział w takich grach sci-fi RPG. Taki CP2020 to w zasadzie sam ekwipunek - te wszystkie wszczepy, decki, karabiny itd. Ciężko to się pisze ale myśle że warto więcej niż mniej. Gra pozasesyjna to dobry pomysł. Może sie sprawdzić. Co do ułatwień do prowadzenia - na pewno jakaś przygoda z gotowymi fragmentami opisowymi i drużyną jak to było w głównym podręczniku do młotka ("Kontrakt Oldenhallera").
Nie mam pojęcia jak można nawiązać do gier komputerowych żeby przyciągnąć tą część graczy. Może jakieś ilustracje w klimacie popularnych obecnie gierek. (Widziałem co tam stworzyliście i chyba się udaje)
|
Filmy generalnie są zawsze robione pod odbiorce. Nikt by nie ryzykował wielomilionowego przedsiewzięcią bez pewności, że się zwróci ;) W przypadku rpg jest podobnie, ale jest to mniej widoczne. Jak będzie jakiś konwent w 3mieście far to zobaczymy kto siedzi w sali z prelekcją o neuroshimie, a kto z prelekcją o wodzie :> Wybranie odbiorcy ma w założeniu pomóc nam w procesie decyzyjnym i w efekcie szybkości tworzenia. Celujemy w taką osobe i pod nią układamy grę, a nie pod nasze wspólne preferencje (chociaż oczywiście nasze preferencje też, będą ważne - raczej nie zrobimy czegoś całkowicie wbrew sobie).
ALe masz rację, ryzyko zawsze jest :)
Co do gry poza sesyjnej: - Niemst w ramach nauki php mógłby zrobić jakiś systemrejestracji postaci na www :P ABsolutnie zbędny gadzet, ale zwykle tego typu zabawy chwytają (na zasadzie "mam więszy p... niż ty") - Myśle, że jak popracujemy nad systemem dowodzenia drużyną fajne by były same walki drużyna vs drużyna.
Ułatwienia prowadzenia: Chodziło mi bardziej o jakieś pomysły by przygotowanie sesji było łatwiejsze. Obecnie system w rpgjest zwykle taki, że mg przygotowuje całość. Można by spróbować go odciążyć i przenieść część odpiwiedzialności na graczy, w zamian oczywiście, za jakąś większą możliwość udziału w fabule niż tylko "przechodzenie jej".
Fabuła seriali jest fajnym przykładem: Zwykle każdazpostaci ma jakiś poboczny wątek, mniej lub bardziej ważny dla fabuły głównej. Można by postaci przekazać część odpowiedzialności za ten wątek poboczny. W golemie jest cecha rdzy,któaw sumie jest tympobocznym wątkiem, więc czemu by nie? :)
|