Krew, Rdza i Smar...
Na wstępie pragnę przypomnieć Niemstowi, że umawialiśmy się, że pomoże mi w tym, mimo permanentnego braku czasu. Poczuwaj się, wiec Niemst do odpowiadania w tym temacie, inaczej będę molestował Cię na gg
W Golemie musi, ale to musi znaleźć się rozdział poświęcony grą rpg jako takim. Około 5 do 10 stron wyjaśniających o co chodzi w grach rpg, jak się w nie gra, czy można to robić z koleżankami (i jak wtedy się zabezpieczać).
Szczerze powiedziawszy w moich podręcznikach tylko w d&d 3.0 znalazłem rozdział o tym czym są gry rpg nie ograniczający się do jednej strony, wiec raczej nie będziemy ściągać z innych systemów Pytanie co w takim wyjaśnieniu powinno się znaleźć. Imho całkiem sporo, jak ja to widze:
- Ogólne założenia gry: gracze + mg, co jest potrzebne, ile trwa sesja. Przy wyjaśnianiu najlepiej odwoływać się do gier komputerowych, planszowych. Warto też wspomnieć o możliwości grania przez internet (trzeba iść z duchem czasu, heh).
- Przygotowanie gry: Co to jest kampania, scenariusz, scena. Jak takie zmontować i jak się nie popłakać, jak gracze ją zepsują. Porównania do filmów, seriali, jak najbardziej wskazane.
- Kultura grania: Czyli jak grac żeby nie psuć zabawy koledze, o tym że warto rozmawiać o swoich oczekiwaniach względem gry (jak to w życiu) i jak nie przeginać pały w grach (typu rzucanie słoikami w graczy, wcale nie jest klimatyczne).
- Inne gry: Serio. Wymieniłbym jeśli starczy miejsca inne dostępne w Polsce gry i opisał je w 2 zdaniach. To całkowicie darmowe robienie sobie dobrego pr'u, które w żaden sposób nam nie szkodzi bo i tak w momencie czytania podręcznika klient już ma naszą grę.
Nie wiem czy zamieszczać dział o plusach grania w gry rpg. W momencie kiedy ktoś już ma tą grę to o plusach, chyba już trochę wie
Czasem zamieszcza się też takie przykładowe „logi” z sesji. Chyba lepiej będzie wpleść fragmenty takich w tekst jako uzupełnienia tego o czym mówimy, niż dawać jeden długi, nudny przykład.
Edit:
W tekscie można wykorzystac pomysł maskotek. Poprawią przekaz, nie tyle ilustrując to czego nie da się opisac, a wzamcniajac siłę tekstu (np. zaznaczajac zasade nie bicia sie w trakcie gry )
Offline