GolemRPG

Krew, Rdza i Smar...


#1 2008-03-11 06:31:15

SolFar

Administrator

Zarejestrowany: 2008-03-10
Posty: 236
Punktów :   

Co należy wyrzucić

Jak już kiedyś zauważyliśmy, lubimy dokładać sobie w nieskończoność pracy. Warto, więc ustalić które elementy są zbędne i należy się ich pozbyć, które zmiejszyć itp. Warto tu przemyśleć co tu tak naprawdę jest nam potrzbne do grania w rpg.

***

Myśle, że pewną porażką było przyjęcie przez nas mechaniki dla każdego z typu postaci. Sprawiło to dużo problemów i chociaż efekt mógł być naprawdę fajny to zadanie zwyczajnie nas przerosło. Warto zastanowić się jak rozwiązać ten problem? Czy chcemy całkowicie zlikwidować ten pomysł, czy może ograniczyć podręcznik podstawowy do np. trzech profejsji (trudna decyzja które).

Niechciałbym całkowicie odejść od tego rozwiązania. Idea, że postacie nie magiczne też mają swoje zabawki jest słuszna i sprawiedliwa, ale szalenie kłopotliwa. Jakimś rozwiązaniem jest ograniczenie golema do np. jednego typu postaci (ala wod) i dodawanie kolejnych w dodatkach, czy czymś. Innym to pozbycie się tego systemu lub upłaszczenie go do rozróżniania: postacie magiczne i niemagiczne. Pomysły?

***

Ciężar gry. Pewnym założeniem wcześniej było ukazanie jakoby dwóch stron świata gry: walki z kolektywem i walki człowieka o przetrwanie. Myśle, że musimy postawić jednoznacznie na jeden. Dzięki temu łatwiej ogarnimy całość i ostatecznie ustalimy do jakiegowizerunku systemu dążymy. Ograniczymy w ten sposób też liczbe elementów, które będziemy opisywać np. neuro skupia się na walce z molochem i praktycznie olewa elementy walki o przetrwanie.

Offline

 

#2 2008-08-06 15:51:14

Farvus

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2008-03-10
Posty: 8
Punktów :   

Re: Co należy wyrzucić

Walka z kolektywem i walka o przetrwanie to jedno i to samo . Jeśli świat będzie ciekawie opisany to ludzie sami sobie wymyślą przygody innego typu. Np. jak będzie opisana jakaś ciekawa przestępcza organizacja niezwiązana z całym konfliktem to można będzie robić przygody w klimatach fimów kryminalnych. itd.

Offline

 

#3 2008-08-06 18:26:15

SolFar

Administrator

Zarejestrowany: 2008-03-10
Posty: 236
Punktów :   

Re: Co należy wyrzucić

Walka z kolektywem i walka o przetrwanie to jedno i to samo

Może i tak, ale walka z kolektywem jest fajniejsza, jeśli postacie czasem wygrywają z nim A w walce o przetrwanie powinni jednak przegrywac (ludzkosc w sesnie).

Masz ogólnie racje. Golem nie jest sprofilowany, wiec w sumie można z niego wyciągnąc różnego typu przygody bez zakłucania świata gry

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.010 seconds, 10 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.pedagogika-pop.pun.pl www.ekipapowalentynkowa.pun.pl www.technikgeodezji.pun.pl www.narutotown.pun.pl www.gamesoft.pun.pl