GolemRPG

Krew, Rdza i Smar...


#1 2008-03-11 06:15:17

SolFar

Administrator

Zarejestrowany: 2008-03-10
Posty: 236
Punktów :   

Odbiorcy gry

Jednym z wczorajszych założeń jest ustalenie odbiorcy gry i tym samym tworzenie gry pod niego. W pewnym sensie oznacza to zmianę trybu pracy z:

problem -> duskusja -> nasz preferencje -> kompromis

na:

problem -> dyskusja -> preferencję odbiorcy -> efekt

Zmiana o tyle zasadnicza, że w założeniu ma doprowadzić do bardziej "dojrzałego" tworzenia gry i w efekcie wpłynąć na siłę odbioru jej przez innych.

Problem jaki pojawia się tutaj, to ustalenie owego odbiorcy Ja wstępnie w czoraj mówiłem o potencjalnych graczach rpg, którzy nimi dopiero będą. Czyli najogólniej są to obecni gracze komputerowi.

Co takich ludzi może imho przyciągnąć do rpg i jest wobec tego potrzebne grze:
- wstęp co to jest rpg
- gamistyczna mechanika (nastawienie na optymilizacje postaci itp.). Staramy się jednak unikać tworzenia olbrzymich list ekwipunku cech itp. Szukamy złotego środka.
- reklamowanie gry na portalach rpgwobec tego nie ma sensu. To troche jak mówienie do osób, które i tak zajrzą do systemu w momencie jego wydania. Warto pomyśleć o jakimś patronacie/dziale na portalu poświęconym grom komputerowym/konsolowym.
- gra pozasesyjna. Warto pomyśleć o takim opracowaniu walki by było możliwe i fajne używanie jej od tak saobie jako gry planszowej itp. Daje to możliwość grania turniejowego itp. Graczy komputerowych mogą przyciągnąć np. eventy w stylu dnd czy warhammera bitewnego, gdzie twórcy organizują gre wedle jakiejś przygody, czy konkretnego starcia, których efekty wpływają na świat np. w efekcie informacji na stronie.
- ułatwienia prowadzenia i przygotowywania sesji (nie, nie wiem narazie jak to zrobić ). Jednym z mankamentów rpg jest duży czas przygotowania mg, można pomyśleć jak to zmienić.

Inne pomysły?

Offline

 

#2 2008-03-15 20:25:11

Farvus

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2008-03-10
Posty: 8
Punktów :   

Re: Odbiorcy gry

Owszem. Możecie troche celować pod jakieś preferencję odbiorcy ale lepiej sprawdzi się jak dacie to co sami chcielibyście widzieć w tej grze. Trudno mi powiedzieć jak jest w przypadku RPG ale na przykład filmy robione specjalnie pod publikę to typowa sieczka z Hollywoodu nie grzesząca popularnością. Niestety musi być pewien element ryzyka żeby wyszło z jajem.

Ekwipunek to jest chyba często zaglądany rozdział w takich grach sci-fi RPG. Taki CP2020 to w zasadzie sam ekwipunek - te wszystkie wszczepy, decki, karabiny itd. Ciężko to się pisze ale myśle że warto więcej niż mniej.
Gra pozasesyjna to dobry pomysł. Może sie sprawdzić.
Co do ułatwień do prowadzenia - na pewno jakaś przygoda z gotowymi fragmentami opisowymi i drużyną jak to było w głównym podręczniku do młotka ("Kontrakt Oldenhallera").

Nie mam pojęcia jak można nawiązać do gier komputerowych żeby przyciągnąć tą część graczy. Może jakieś ilustracje w klimacie popularnych obecnie gierek. (Widziałem co tam stworzyliście i chyba się udaje)

Offline

 

#3 2008-03-16 13:19:50

SolFar

Administrator

Zarejestrowany: 2008-03-10
Posty: 236
Punktów :   

Re: Odbiorcy gry

Filmy generalnie są zawsze robione pod odbiorce. Nikt by nie ryzykował wielomilionowego przedsiewzięcią bez pewności, że się zwróci W przypadku rpg jest podobnie, ale jest to mniej widoczne. Jak będzie jakiś konwent w 3mieście far to zobaczymy kto siedzi w sali z prelekcją o neuroshimie, a kto z prelekcją o wodzie :> Wybranie odbiorcy ma w założeniu pomóc nam w procesie decyzyjnym i w efekcie szybkości tworzenia. Celujemy w taką osobe i pod nią układamy grę, a nie pod nasze wspólne preferencje (chociaż oczywiście nasze preferencje też, będą ważne - raczej nie zrobimy czegoś całkowicie wbrew sobie).

ALe masz rację, ryzyko zawsze jest

Co do gry poza sesyjnej:
- Niemst w ramach nauki php mógłby zrobić jakiś systemrejestracji  postaci na www ABsolutnie zbędny gadzet, ale zwykle tego typu zabawy chwytają (na zasadzie "mam więszy p... niż ty")
- Myśle, że jak popracujemy nad systemem dowodzenia drużyną fajne by były same walki drużyna vs drużyna.

Ułatwienia prowadzenia:
Chodziło mi bardziej o jakieś pomysły by przygotowanie sesji było łatwiejsze. Obecnie system w rpgjest zwykle taki, że mg przygotowuje całość. Można by spróbować go odciążyć i przenieść część odpiwiedzialności na graczy, w zamian oczywiście, za jakąś większą możliwość udziału w fabule niż tylko "przechodzenie jej".

Fabuła seriali jest fajnym przykładem: Zwykle każdazpostaci ma jakiś poboczny wątek, mniej lub bardziej ważny dla fabuły głównej. Można by postaci przekazać część odpowiedzialności za ten wątek poboczny. W golemie jest cecha rdzy,któaw sumie jest tympobocznym wątkiem, więc czemu by nie?

Offline

 

#4 2008-08-06 15:46:50

Farvus

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2008-03-10
Posty: 8
Punktów :   

Re: Odbiorcy gry

Dobre pomysły.
Może po prostu wprowadzić do podręcznika takie opisowe elementy, które jakoś upraszczają i ułatwiają tworzenie historii. Jakieś gotowe typowe schematy bohaterów które sobie można obrać albo przygody-misje gdzie jest pewien ustalony porządek ale w takcie gry zawsze może wyjść inaczej. Storytelling jest fajny ale to coś dla graczy którzy mają te wiele sesji za sobą. W moich początkach z RPG przygody były jeszcze kulawe i trzeba było sobie jakoś gotowcami pomagać.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.012 seconds, 9 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.tbob.pun.pl www.gamesoft.pun.pl www.ekipapowalentynkowa.pun.pl www.technikgeodezji.pun.pl www.pedagogika-pop.pun.pl